Bestel een gratis boek.

Een van onderstaande boeken kunt u gratis en vrijblijvend bestellen bij adventkerk Gorinchem. Stuur een e-mail met uw naam en adres naar het secretariaat en vermeld daarbij welk boek u graag zou willen ontvangen, dan zorgen wij dat u het zo snel mogelijk in huis hebt.
E-mail secretariaat aanvraag boek

Ongelooflijk!
Het fascinerende verhaal van een verrassende God.
door Rudy Dingjan

Ongelooflijk

‘God is liefde’, hoor je vaak zeggen. Dat klinkt mooi natuurlijk, maar wat betekent dat nou eigenlijk in de praktijk?
Rudy Dingjan laat in dit boek zien hoe die liefde als een rode draad door de Bijbel heen loopt. Hij neemt de verhalen uit dit eeuwenoude boek  (die wij tegenwoordig soms moeilijk kunnen begrijpen) en koppelt ze aan het leven van alledag. Wat kunnen wij tegenwoordig nog met die verhalen? En waarom zouden ze voor ons belangrijk zijn?

De korte hoofdstukken zijn vlot en eigentijds geschreven en lezen makkelijk weg, als korte columns met de nodige humor en herkenbare momenten, zonder zweverige taal of ingewikkelde theorie. Maar het boek gaat de moeilijke vragen die je bij het lezen van de Bijbel kunt hebben niet uit de weg. Daarom is het niet alleen een aanrader voor wie al in God gelooft, maar juist ook voor wie twijfelt of God de rug heeft toegekeerd.

Durft u de uitdaging aan om op een nieuwe en verfrissende manier over God te lezen, en daardoor misschien wel anders over hem te gaan denken?

Een sabbatsreis van Genesis naar Openbaring
De betekenis van de bijbelse sabbat.
door Ingrid Wijngaarde

Sabbatsreis

De meeste christenen gaan op zondagochtend naar de kerk en houden die dag hun wekelijkse rustdag. Maar als we de Bijbel lezen, het boek waar christenen hun geloof op baseren, staat er nergens iets over die zondagsrust en gaat het juist over de zevende dag – de zaterdag – die God oorspronkelijk als rustdag heeft gegeven. Hoe zit dat eigenlijk?
Op die vraag geeft Ingrid Wijngaarde in dit boek een uitgebreid onderbouwd antwoord. Ze laat zien hoe de sabbat in de loop van de geschiedenis is vervangen door de zondag, en aan de hand van bijbelteksten vertelt ze waarom deze dag ook voor christenen nog steeds belangrijk is, of zou moeten zijn.
Hierbij gaat ze ook in op de argumenten die in veel kerken worden gebruikt om toch de zondag te vieren, en op de kritiek die sommige mensen hebben op christenen die de sabbat vieren. Wilt u weten waarom zevende-dags adventisten en andere christenen nog steeds elke zaterdag de sabbat vieren, en wilt u meer weten over de geschiedenis van deze bijzondere dag, dan is dit boekje een goed begin.

Aan Jezus’ voeten.
Het evangelie naar Maria Magdalena.
door Doug Batchelor

Aan Jezus voeten

Maria Magdalena, die voorkomt in verschillende bijbelverhalen, was waarschijnlijk een prostituee, iemand die geen voorbeeldig leven leidde en waar andere mensen op neerkeken. Hoe kan het dat juist zij zo dicht bij Jezus kon komen en zo’n bijzondere band met hem opbouwde? Waarom staat juist haar verhaal in de Bijbel, zodat wij het duizenden jaren later nog kunnen lezen?

Doug Batchelor, die zelf jarenlang een leven vol misdaad en drugs leidde, beschrijft in dit boek het verhaal van Maria op een aansprekende manier, en laat zien dat het niet alleen over haar gaat, maar dat het van toepassing is op ons allemaal. Verweven met het verhaal bevat het boek korte studies met achtergrondinformatie vanuit de Bijbel, die kan helpen om het verhaal en ook de Bijbel beter te gaan begrijpen.

Over schepping en evolutie.
Een blik op de bewijzen dat een meester ontwerper onze planeet heeft geschapen.
door Dwight Nelson

Schepping en evolutie

Voor veel mensen is de evolutietheorie een zoveelste bewijs dat God niet bestaat, of in ieder geval dat het scheppingsverhaal zoals dat in de Bijbel staat niet waar kan zijn. Toch zijn er nog veel christenen die wel geloven dat God de aarde en ons mensen heeft gemaakt, en dat we niet zomaar bij toeval ontstaan zijn.

In dit boekje gaat Dwight Nelson in op de discussie tussen het bijbelse scheppingsverhaal en de evolutietheorie. Hij laat zien dat er aan de evolutietheorie ook bezwaren kleven, zowel theologisch als wetenschappelijk, en dat het geloven in deze theorie als verklaring voor ons bestaan eigenlijk ook een vorm van geloof is.

Hoe kun je als christen tegenwoordig nog geloven dat God de aarde in zeven dagen geschapen heeft, zoals in de Bijbel staat, en waarom zou je dat eigenlijk willen geloven? Dit boekje kan u helpen om daar verder over na te denken.

Ongelooflijke antwoorden op Gebed.
… is een verslag van wonderbaarlijke ervaringen. Het zal u enthousiast maken om de Here, die het onmogelijke kan bewerken, te dienen.  
Door Roger J. Morneau

Een verslag van honderden ware belevenissen waarvan Morneau getuige is geweest. Sommige wonderen redden hem van een vroegtijdige dood. Maar meestal waren ze een antwoord op gebeden voor anderen. Morneau was verkoper en auteur.

Hij wijdde zijn leven aan gebed voor anderen. Lees het! Het zal u enthousiast maken om de Here, die het onmogelijke kan bewerken, te dienen.

Het was vijf graden onder nul en Roger Morneau had geen benzine meer. Z’n tenen bevroren bijna. Dan zouden ze geamputeerd moeten worden. De man boog zijn hoofd en bad. “Het was alsof iets de achterkant van de auto hevig raakte, waardoor hij naar voren schoot,” zegt de man. “Toen sloeg de motor aan en zoemde als nooit tevoren.” Hij reed veertig kilometer naar een veilige plek zonder een druppel benzine! Dit is maar één van de honderden wonderen waarvan Roger Morneau getuige is geweest. Sommige wonderen redde hem van een vroegtijdige dood. Maar meestal waren ze een antwoord op gebeden voor anderen.

 

De weg naar Christus.
De titel van dit boekje maakt duidelijk waarvoor het geschreven is: Het richt ons allen op Jezus, de Enige die in ieders noden kan voorzien. Hij leidt de voeten van de hulpelozen, benauwden en twijfelachtigen stap voor stap naar ‘het pad van werkelijke vrede’. Deze rust en vrede zijn alleen te verkrijgen door zich volkomen over te geven en te vertrouwen op de onwankelbare reddende genade en de vasthoudende kracht van de Vriend van zondaars. De liefdevolle Verlosser zegt tot elk oor: ‘Kom tot Mij.’ Zijn hart gaat vol liefde uit naar allen die van God zijn afgedwaald. Volg deze schreden naar Christus door diep in thema’s te bestuderen zoals ‘Berouw’, ‘Toewijding’, ‘Geloof en aanvaarding’, ‘Groeien in Christus’, ‘Het kennen van God’, etc.
Door Ellen Gould White

Alleen de Zoon van God kan onze redding bewerkstelligen. Alleen Hij, die bij de Vader was, kon Hem bekend maken. Alleen Hij, die hoogte en diepte van de liefde van God kende, kon die openbaren. Alleen het oneindige offer van Christus, in het belang van de gevallen mensheid, kon uitdrukking geven aan de liefde van de Vader voor het verloren mensdom.

Zo lief had God de wereld, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gaf, niet allen om Hem onder de mensen te laten leven, hun zonden te dragen en als een offer voor hen te sterven, maar om Hem aan de gevallen mensheid te geven. Christus moest zich vereenzelvigende de belangen en de noden van de mensen. Hij was Degene, door wie God Zich verbond met de mensen met een onbreekbare band. Jezus “schaamt Zich niet om hen broeders te noemen.” Hebreeën 2:11. Hij is ons Offer, Verdediger, onze Broer.